Follow Me on Pinterest

tisdag 12 februari 2013

Yo Ho, Yo Ho a pirate's life for me!

Jag lovade ju att lägga upp svunnet pysslande - so here we go. För några veckor sedan när Sofia ville ha demondräkter sydda till teaterföreställningen så passade även simon på att fråga om jag kunde göra honom till en pirat.
Sofias demondräkter gjorde jag av lakan köpta på Erikshjälpen här i Norrköping för 55:- och sen fick vi ta en tur till Panduro för att köpa batikfärg. Jag använde henne som mall för kläderna. Dubbelvek lakana, ritade ut konturer och sydde och rev sönder. Jag kände att demonerna kunde ju inte se ut som om dom precis hade varit på en shoppingrunda på NK. Lite slitet måste det ju vara. Luvorna gjorde jag av ett någorlunda fyrkantigt stycke lakan och lite sönderklippt myggnät.
 



 
Simons piratdräkt blev en pirat t-shirt (gjord av resterna av ovannämnda gamla lakan) med en ditritad döskalle på. Ett styck piratsvärd gjort av hårdpapp, silvertejp och en toapappersrulle och tillhörande hatt och lapp för ögat. Också de gjorda av papp och lite resårband jag hittade i sylådan.
När jag satt och ammade samtidigt som jag gjorde de avslutande detaljerna på Simons pirathatt kom Sofia och undrade om inte dom kunde få en utklädningslåda. Jag ska göra mitt absolut bästa för att få hennes önskan att gå i uppfyllelse. Här är en början till en liten fé eller kanske en prinsessa?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar