Follow Me on Pinterest

tisdag 12 februari 2013

Compact living

I våran lägenhet med 5 rum och kök finns det 2 (!?!?!!?) garderober. Vi har ju en klädkammare/skrubb också men i den hänger det mest vinterkläder och sen ska ju allt osorterat skräp få bo nånstans. Vi har alltså väldigt dåligt med utrymme för kläder till både barn och vuxna. För att lösa detta med monstrets kläder tog jag helt sonika en gammal (på vissa ställen solblekt) panelgardin i turkost. En gång i tiden tyckte jag att det var snyggt, nu vet jag inte vart jag skulle ha hängt den. Jag markerade ut ett hål för en galge så att den kan hängas, sydde ett gigantiskt knapphål med symaskinen och sen mätte jag ut tyget till en lämplig storlek, dubbelvek och sydde en enkel raksöm. Kanske inte det snyggaste och definitivt inte som jag tänkt mig men vad gör väl det. Vi har någonstans att göra av monsterkläderna. Just nu ligger dom i en hög på soffan, men det hör ju inte hit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar