Follow Me on Pinterest

fredag 25 januari 2013

På rikt

När man är liten kan man ju inte riktigt säga allt perfekt. Jag orkade väl inte få fram på riktigt när jag var liten så jag nöjde mig med på rikt! Idag kände jag mig som en vuxen och mamma på rikt! när Sofia kom och frågade "Haaannaaa? Du är väl rätt bra på att sy?" Och med den inarbetade jantelagen i ryggraden svarade jag "Jaa joo det kanske jag är..." Det hela slutade med att jag lovade att sy 3 demondräkter till hennes teaterframträdande i skolans svenskaprojekt. Det är visst sånt man håller på med som mamma. Ja jag är ju inte hennes mamma men sånt här mammagörande gör att jag känner mig riktigt vuxen. Nu ska det bara hittas lite tyg på en loppis och tänka ut hur i hela helvete jag ska ro i land det här...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar